Vaikuttajamarkkinoinnin vastuullisuus

Lauantai 29.05.2021 17.00-17.20

Ohjelman tuottaa

Eettisen kaupan puolesta

Vastuullisia pullovesiä, eettisiä vaatteita, C02-kompensoituja palveluita. Klikkaa tästä alennuskoodi.

Jokainen somen käyttäjä on potentiaalinen shoppailija ja siksi yhä useammin törmäämme merkintään: kaupallinen yhteistyö.

Kaupallinen viestintä somessa vahvistaa yksilön roolia kuluttajana ja kuluttamista elämäntapana. Toisaalta myös somemarkkinoinnissa näkyy yhä vahvemmin vastuullisuuden megatrendi.

Eetin vastuullisuusasiantuntija Maija Lumme ja Kemikaalicocktail-blogistaan tuttu toimittaja ja tietokirjailija Noora Shingler keskustelevat, mikä on vaikuttajan mahdollisuus ja vastuu kriittisesti arvioida yritysten vastuullisuusviestejä. Entä miten kuluttaja voi tunnistaa viherpesun ja liioitellut vastuullisuuslupaukset?

Ohjelma on nähtävissä festivaaliviikonlopun jälkeen myös 31.5.–4.6.2021 festivaalialustalla. Alustalle kirjauduttuasi valitse striimi-ikkunasta haluamasi ohjelmanumero klikkaamalla striimin alalaidassa näkyviä pieniä sinisiä ympyröitä. Katsoaksesi eri lavaa tai ohjelmaa toiselta päivältä, valitse lava ja päivä Stages-valikosta.

Noora Shingler

Noora Shingler on Kemikaalicocktail-blogistaan tuttu toimittaja ja tietokirjailija.

Maija Lumme

Maija Lumme on muun muassa Maijan yritysvastuukoulu -podcastia tekevä Eetin vastuullisuusasiantuntija.