Kuvassa ihmisiä Maailma kylässä -festivaalialueella
Kuva: Camilla Hanhirova

Yhteistyö

Maailma kylässä on kestävän kehityksen suurtapahtuma ja globaaliaiheiden areena, jossa kaikki haluavat olla mukana! Festivaali tarjoaa organisaatioille tilaisuuden esitellä omaa toimintaansa ja tuoda itselle tärkeitä aiheita keskusteluun. Näytteilleasettajat ja yhteistyökumppanit tavoittavat festivaalin kautta tuhansia globaalista yhteisvastuusta, monikulttuurisuudesta, järjestötoiminnasta ja eettisestä kuluttamisesta kiinnostuneita ihmisiä.

Organisaatiot hyötyvät kumppanuudesta monin tavoin:

  • Järjestöille tapahtuma on mainio paikka hankkia jäseniä ja vapaaehtoisia, kartuttaa omarahoitusta, näkyä vaikuttavana tomijana ja tuoda teemoja suuren yleisön tietoisuuteen.
  • Viranomaiset ja muut organisaatiot pääsevät festivaalilla lähelle kansalaisia ja myös sellaisia kohderyhmiä, joita voi olla muuten vaikea tavoittaa.
  • Yrityksille festivaali tarjoaa tilaisuuden kertoa omasta vastuullisuudestaan ja vahvistaa imagoa yhteiskunnallisena toimijana.
  • Mediakumppaneilla on erinomainen mahdollisuus tavoittaa kymmeniä tuhansia aktiivisia kansalaisia tapahtumassa sekä siihen liittyvässä viestinnässä.
  • Festivaalin viestinnän kautta voit olla mukana monessa jo pitkin kevättä.

Festivaali uudistuu – 30.9. infotilaisuuden esitys

Maailma kylässä -festivaali uudistuu vuodesta 2021 alkaen. Tutustu 30.9.2020 pidetyn sidosryhmien infotilaisuuden esitykseen. Tilaisuudessa kerrottiin festivaalin uudesta strategiasta, uuden festivaalialueen aluesuunnitelmasta, ohjelman tavoitteista ja yhteistyömahdollisuuksista, näytteilleasettajien ja muiden kumppaneiden osallistumismahdollisuuksista, viestinnästä sekä yleisö- ja mielikuvatutkimuksen kiinnostavimmista tuloksista.

Miten osallistua?

Tarjolla on useita osallistumistapoja. Näytteilleasettajana voit esitellä organisaatiosi toimintaa kävijöille joko pienellä paikalla, isolla ja näyttävällä osastolla, myyntipaikalla tai varaamalla paikan sopivasta teemateltasta. Lisäksi tarjolla on monenlaisia profilointimahdollisuuksia ja kumppanipaketteja.

Mainostilaa voi hankkia festivaalilehdestä, joka tavoittaa yli satatuhatta kotitaloutta pääkaupunkiseudulla toukokuussa. Näkyvyyttä on tarjolla myös festivaalialueen jättiscreeneillä viikonlopun ajan. Erilaisia näytteilleasettaja- ja näkyvyyspaketteja voidaan räätälöidä toiveiden mukaan.

Hinnastosta (pdf) löytyy tarkempia tietoja yhteistyöpaketeista, profilointialueista, näytteilleasettajapaikoista sekä mainostiloista.

Tapahtumaan voi sekä ehdottaa että tuottaa kulttuuri- ja asiaohjelmaa. Lisää tietoa vaihtoehdoista löytyy ohjelmayhteistyö-sivulla.

Festivaalilla on vuosittain 4–6 pääyhteistyökumppania. Heidän kanssaan toteutetaan molempia hyödyttäviä laajoja räätälöityjä yhteistyökokonaisuuksia. Pääyhteistyökumppanit saavat vastikkeena panostuksestaan monipuolisia markkinointi- ja ohjelmayhteistyömahdollisuuksia sekä eksklusiivisia etuja kuten näkyvyyttä festivaalin viestinnässä, varmaa ohjelma-aikaa, ohjelmatuotannon tukea ja laajan näkyvyyden festivaalialueella.

Kävijä- ja näytteilleasettajatutkimukset

Festivaalin kävijöistä ja näytteilleasettajista saadaan vuosittain tuoretta tietoa ammattikorkeakouluopiskelijoiden sekä festivaaliorganisaation toteuttamista tutkimuksista. Tutkimuksien tarjoamasta tiedosta on hyötyä, kun suunnittelet oman organisaatiosi osallistumista festivaalille.

Lisätietoja

Katso yhteystiedoista festivaaliorganisaation tiedot.